Wildlife en watervallen in de Jungle - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu Wildlife en watervallen in de Jungle - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu

Wildlife en watervallen in de Jungle

Door: Jacco en Natascha

Blijf op de hoogte en volg Jacco en Natascha

24 September 2011 | Thailand, Pak Chong

Na het compleet maken van het vorige verslag met foto's en een goed ontbijt zijn we naar Ayuttaya gegaan. De rit was ongeveer 3 uur met minibus en met dezelfde Nederlandse stellen die dezelfde bouwsteen in Ayuttaya eraan vast hadden geplakt. Onderweg hebben we alleen een toiletstop gemaakt. Na aankomst in Ayuttaya zagen we wel de naweeen van de overstromingen in dit gebied. Sommige woningen stonden bijna geheel onder water. Ook hadden ze een soort dam gemaakt en zandzakken neergelegd. Eenmaal bij de accommodatie hebben we een lekkere lunch genomen en konden we er weer tegenaan.

Om 16.00 uur werden we opgehaald voor een Tuk Tuk ritje door de oude hoofdstad . Echt geweldig om te zien en bizar hoeveel resten je nog kunt zien. We hebben een stuk of 8 tempels bezocht, de 1 nog mooier dan de ander. Zeker toen de schemering viel was het prachtig om te zien, soort feeerieke en mystieke uitstraling. Ook hebben we nog een gouden Buddha bezocht.

Na deze tocht zijn we met de rest van de Nederlandse stellen uit eten geweest. We waren in een echt Thais restaurant, wij waren de enige europeanen. Echt grappig om mee te maken want het eten moesten we uitkiezen dmv plaatjes. En het communiceren ging met handen en voeten. Daarna zijn we heerlijk gaan slapen.

De volgende ochtend vetrokken we na het ontbijt richting station om de trein te pakken naar Pak Chong. Station was sfeervol, heel anders om daar te zijn dan in Nederland. Toen de trein kwam stonden er mannen met rode en groene vlaggen langs het spoor om de juiste signalen te geven. Thai zijn je verder erg behulpzaam met instappen en je bagage. De rit verliep prima, het was een leuke ervaring. We waren weer de enige uit Europa in de trein. Bij aankomst stond er natuurlijk weer keurig een mannetje te wachten met mijn naam op een bordje en hij reed ons vlot naar de accomodatie welke schitterend was! Prachtige huisjes, ruim en dat alles in een groen park.
Na een goede lunch werden we opgehaald voor een tocht naar een vleermuizengrot. Eerst vertelde de dame bij aankomst wat meer over de achtergrond van het buddhisme en over een heiligdom in een grot, totdat we plots werden weggeroepen: de vleermuizen verlieten de grot! Met duizenden tegelijk kwamen ze in een dikke sliert uit de grot tevoorschijn en deze sliert hield maar aan, ze zei dat het er meer dan 1 miljoen waren! Daarna hebben we nog een stukje door de grot gewandeld en vleermuizen gespot, eentje vloog er echt vlak over ons hoofd, lekker gillen! Na terugkeer hebben we goed gegeten en zijn we gaan slapen.

De dag erop moesten we vroeg op voor onze trekking, om 7 uur stond er al iemand te roepen, had dat nou maar in Bangkok gedaan...:-), we waren namelijk al lang wakker! Na het stevige ontbijt van eieren stapten we in de safaritruck op weg naar Khao Yai NP. Bij binnenkomst hadden onze kundige gidsen al snel beet! In de bomen zat een jonge varaan, daarna zagen allerlei gekleurde vogels, de Giant Black Squirl, Gibbon apen slingerend tussen de takken, een schildpad langs het water en een hagedis ernaast. Prachtig om die dieren in het wild te zien! We zijn verder gaan voor de trekking en dat werd een lichte survival...na een kwartier lopen midden door de dichte jungle over een olifantenpad ging de hemel open en goed ook! Welkom in de tropen...snel de ponchos aan, dat hielp zeker maar uiteindelijk wordt alles behoorlijk nat, vooral je schoenen gaan soppen in de modder die overal ontstaat. Nou ja, niet klagen en doorstappen, het hoort bij de jungle. Tis wel een ervaring, alleen je hoort de dieren niet meer dus weinig gezien gedurende 3 uur lopen. Alleen op het eind hadden we toch geluk: een knalgroene, zeer giftige viperslang waar we met een boog omheen moesten en een familie makaken (apensoort). Op weg naar de lunch in de truck hadden we langs de weg meer geluk, een grote groep makaken wandelde over de weg heen en we zagen heel veel apen zo!

De lunch smaakte erg goed en het was al enige tijd droog geworden, wel lekker..we hebben de waterval uit de film The Beach bezocht (ik herkende het direct) en die was in vol ornaat door al die regen, dat is dan weer mooi!!! Daarna doorgereden naar een 2de waterval en om die te bereiken moesten we 1 km lopen. Alleen, een groot deel waren trappen naar beneden dus je moet ook weer terug!! Het was absoluut de moeite waard, want dit is een van de mooiste watervallen die we ooit gezien hebben. Groot, hoog en juist in dit seizoen kwam het water met miljoenen liters naar beneden, een oorverdovend kabaal naar beneden. Op afstand werder we nat van de spray, weer nat..haha. Daarna heel rustig de klim naar boven terug gemaakt en ik had al verzuring in mijn benen. Pittig! Op weg terug gingen we zoeken naar olifanten, dat lijkt makkelijk, maar je hebt altijd een beetje geluk nodig. Dat hadden we nou net niet en toen de regen weer begon werd het nog moeilijker: olifanten gaan ook schuilen. De gidsen deden enorm hun best, spoorzoeken en zo, verse poep lag op diverse plekken, pootafdrukken maar we vonden helaas niets. Nou ja, het werd donker en tijd om terug te gaan. De terugrit was nog een klein uur en het regende keihard, gelukkig zaten we droog, maar we kregen het wel wat koud door de vochtige kleding. Dat was ook voor het eerst hier..bij terugkeer een warme douche, snel eten en de schoenen droog gefohnd! Gelukkig was er een goede fohn, kwam die toch nog van pas. Het was een avontuur en we gingen voldaan naar bed.

Vandaag is het zaterdag, eerst dit verslag bijgewerkt, dadelijk gaan we met de trein terug naar Ayuttaya om de nachttrein naar het noorden te pakken voor Chang Mai.

Wordt vervolgd..

• 24 September 2011 - 09:52

Marcel & Danielle:

Hé luitjes, leuk om jullie belevenissen te volgen. Goed geschreven en mooie foto's! Veel plezier nog!
    (En via deze onpersoonlijke weg zeggen we ook nog "Hoi" tegen Leo. Lang niet meer gezien ;-))

• 24 September 2011 - 10:16

Iris:

Hey, leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! De verhalen zijn leuk (wel veel onherkenbaar voor iemand die er niet is geweest, maar met de foto's erbij lukt het aardig haha). Geniet ervan!

• 24 September 2011 - 16:46

Vanessa:

Hey! Leuk om te lezen hoe jullie dagen eruit zien. Geniet ervan toppertjes en van elkaar! :-)

• 25 September 2011 - 19:56

Carin:

Wat leuk, je reis verslag...
    Als ik dit allemaal lees lijkt het wel of jullie al weken weg zijn. Zoveel gezien
    in zo'n korte tijd en nog zoveel tijd in vooruitzicht.