Op weg naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu Op weg naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu

Op weg naar Chiang Mai

Door: Jacco

Blijf op de hoogte en volg Jacco en Natascha

26 September 2011 | Thailand, Chiang Mai

Op zaterdag 24 september werden we in de middag teruggebracht naar het station van Pak Chong. Prima geregeld allemaal, dit resort is sowieso een aanrader! Bij aankomst op het lokale station lagen de gereserveerde treinkaartjes (2 euro per stuk voor 2 uur in de trein) keurig klaar en we moesten wachten totdat de trein kwam. Nou, dat duurde even, het is natuurlijk niet te vergelijken met de NS, maar die dag waren er overal flinke vertragingen op het spoor. Met een flinke vertraging kwam de boemel aanzetten, met een slakkegang terwijl de naam 'rapid' was. Aan boord waren we wederom de enige Europeanen, maakt niets uit, lekker tussen de locals! Je kijkt trouwens de ogen uit wat er zoal allemaal aan waar langs komt dat verkocht wordt door de mensen daar, vers fruit, drank en zelfs warme maaltijden in de trein allemaal! De rit ging niet zo snel, maar we hadden voldoende speling en tegen 5 uur waren we terug in Ayutthaya. Het duurde nog wel even voordat onze nachttrein ging naar Chiang Mai (hoge noorden) dus de bagage hebben we opgeborgen in een zgn cloakroom. Hoefden we niets voor te betalen, maar er zat wel 2 man bewaking achter het buro...we zijn wat gaan eten bij diverse kraampjes en hebben een drankje gepakt in een bar waar lekker Engelstalige muziek werd gedraaid van The Eagles, met de Thaise top 40 hebben we niet veel..:-).

Tegen 8 uur kwam de trein aan, we hadden wagon 4 en dit was een slaaptrein. Dat was te merken ook! Bij binnenkomst lag meer dan de helft al te pitten, pffff. Zo vroeg, we waren totaal niet moe dus hebben een praatje gemaakt met een Belgisch stel en zijn later nog wat wezen drinken met een ander stel uit de USA. Dat was in de restauratiewagon, best gezellig, maar ook daar was het feest om 11 uur echt voorbij en moesten we gaan slapen. Daarvoor komt er dan een mevrouw die je bed vliegensvlug opmaakt, erg handig deed ze dat. Zo'n slaaptrein is prima te doen, voordelen t.o.v vliegen: geen ellenlange controles, veel goedkoper en je slaapt tenminste! In een vliegtuigstoel is dat niet gemakkelijk.

's Morgens kwamen we rond 10 uur aan in Chinag Mai met wederom dikke vertraging; 's nachts stonden we bijna 2 uur stil, dit had te maken met het hoge water in midden Thailand. Gelukkig waren we wel aangekomen. De taxi bracht ons naar het Gate hotel waar ook Djoser verblijft zagen we, met deze organisatie zijn we in het verleden 3x weg geweest. Eindelijk konden we de was laten doen en dat was hoog nodig! Vervolgens zijn we de stad ingegaan. Ik (Jacco) ging bij de eerste de beste kapper naar binnen, doe dat vaker op vakantie en het was weer nodig. Daarna zijn we bij Khiri Travel (lokale agent waar Thailand online mee samenwerkt) geweest op kantoor, waar een Nederlander de boel runde. Hij gaf allerlei informatie en handige tips over de komende 2 bouwstenen die we nog gaan doen: de 3 daagse trekking en de self drive door de Gouden Driehoek. Dit volgt dus nog!

Elke zondag is er een grote markt in de stad, Walking Street en die gingen we bezoeken. Kilometers aan kraampjes met echt allerlei koopwaar en vooral weer heel veel eten! Een superleuke sfeer en we hebben lang gekeken en allerlei dingetjes gekocht, zoals souvenirs en kleding. Daarna nog geborreld en terug gelopen naar het hotel, dik 4 km maar het was een mooie zomeravond en hier kun je rustig 's nachts op straat lopen....

Vanochtend vroeg op voor de excursie Flight of the Gibbon, tokkelen tussen de treetops. We werden om 6.30 uur opgehaald en naar de bossen ver buiten Chiang Mai gereden. Tokkelen is zeg maar zwieren aan lijnen tussen bomen vanaf platforms, net als de Gibbon apen.Het was erg leuk om weer te doen, in Canada hadden we dit voor het eerst gedaan in Whistler (2003). Vooral de lijn van bijna 700 meter lang was echt hard en spannend om te doen, zie foto's voor een impressie. De organisatie zat prima in elkaar overigens, safety first! Na een bescheiden lunch terug naar het hotel en twee zakken schone was juichend in ontvangst genomen. Tijd om het weblog bij te werken (nu dus) en ons voor te bereiden op de 3 daagse trekking. In de jungle is geen internet (!) dus jullie horen even niets van ons, maar verslag volgt weer, uiteraard! We hopen dit keer op iets beter weer dan de vorige keer...haha!

Wordt vervolgd

PS Bedankt voor al jullie reacties op ons weblog, we hebben zoveel leuke berichten gehad en veel mensen lezen dit merken we, erg leuk!!!

Jacco en Natascha

• 26 September 2011 - 10:24

Roel:

Hoi reizigers,

Zie dat jullie volop genieten. Wij zijn inmiddels terug van onze prachtige reis door Bali en de Gili eilanden. Geniet er nog even van en ik spreek jullie gauw.

Groetjes Roel

• 26 September 2011 - 12:07

Gonnie:

Het is toch fantastisch wat jullie allemaal zien en meemaken.

• 26 September 2011 - 18:55

Davidooooo:

Leuk he, met de trein in Azie?!?! :-p HAHA! Zo mooi om zoveel herkenbare maar ook nieuwe dingen te lezen... LEUK! Keep it up and have fun! :-)

Sawasdee Krap Ka!!!

• 27 September 2011 - 17:07

Peggy:

hee natas,
    leuk om jullie verslagen te lezen,
    zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin.
    wil jij me binnenkort je telefoon nr weer geven,ben mijn gsm verloren.
    wanneer ben je ook al weer terug in nederland?