Bangkok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Natascha en beetje Jacco

Blijf op de hoogte en volg Jacco en Natascha

18 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

Nou daar zijn we dan!! Na een prima reis met Egyptair, via Cairo, zijn we dan aangekomen in Thailand! De 1e indrukken zijn goed! We merken echt dat we nu eens in een heel ander land zijn dan de gebruikelijke westerse wereld. Bangkok doet op het eerste gezicht aan als een chaotische stad.Enorm veel mensen, veel verkeer en overal eten, met name op straat.

Na aankomst op de luchthaven werden we opgehaald met een minibus en afgezet voor het hotel Cha Cha. Dat ritje duurde ongeveer een drie kwartier. Hotel is prima en we zitten op 5 minuten van Kho San Road, een bekende straat hier met overal eten, terrasjes, etc.
We hebben ons eerst opgefrist en zijn vervolgens de omgeving gaan verkennen. Overal word je aangesproken of je een Tuk-Tuk wilt. Tevens word je er net zo hard voor gewaarschuwd dat je moet oppassen voor oplichters van de Tuk-Tuk die je zogenaamd de hele stad willen laten zien. Ondanks dat we op onze hoede waren, zijn we er toch 1x 'ingetrapt' We werden door een vriendelijke Thai naar een of andere kledingzaak gebracht waar je een pak op maat kon laten maken. 2 minuten later stonden we weer buiten en was de chauffeur van onze Tuk-Tuk hevig teleurgesteld dat we geen benzine coupon (natuurlijk allemaal afgesproken werk) voor hem hadden. Na een discussie en meneer eigenlijk niet verder wilde rijden voor de afgesproken prijs zijn we uitgestapt en hebben we hem maar het geld gegeven (40 Bath/0.95 cent), he was not amused!

Vervolgens zijn we met een andere weer verder gegaan. We hebben toen nog een Buddha van 45 meter (!!) gezien en hebben nog een tempel bezocht.

De avond hebben we wat geslenterd op Kho San Road en heerlijk van de straat gegeten, de welbekende Pad Tai, hmmm. Vervolgens vielen onze ogen dicht en zijn we lekker gaan slapen, zo'n bed slaapt toch net wat beter dan de vliegtuigstoel.

Vandaag zijn we na een goed ontbijt naar het Koninklijke paleis gegaan. Wat een indrukwekkende pracht en praal. Allemaal tempels en de 1 nog mooier dan het andere, allemaal bedekt met goud. Het complex was erg groot en we hebben hier dan ook een aantal uren gespendeerd. Om de Buddha niet te onteren moest je goed gekleed zijn, dus moesten we wat kleding lenen. Jacco in een mooi, goud achtige pyamabroek en ik een mooi rokje met Thaise versierselen. Zie foto's voor een indruk.

Na het paleis hebben we nog de Wat Aran gezien, 1 van de mooiere tempels. Daarna zijn we in Tuk Tuk naar Chinatown gegaan en was het tijd voor onze fietsexcursie door Bangkok. Ondanks de chaos en het links rijden is fietsen hier goed te doen. Alles is vlak. Deze excursie was echt heel erg leuk. Bangkok is enorm divers, we hebben de chaos gezien, 'woningen' waar immigranten vanuit Laos/Vietnam op n kluitje bijelkaar zitten in 1 kamer, echt ongelooflijk dat enorme verschil tussen rijk en arm. Daarnaast ook veel groen gezien, heel bizar, net of je in een Jungle rijdt en dat gewoon in een stad. Verder hebben we ook gevaren met een longtailboot waaruit je alle huizen op het water kunt zien. Ook hier, kleine ruimtes en veel, heel veel mensen.

Nadat we terug reden na deze excursie in een Tuk Tuk (goede prijs afgesproken en GEEN shops) was daar dan eindelijk de traditionele tropische hoosbui, binnen enkele minuten gingen de sluizen open en dit duurde een half uurtje. Wij kozen bij aankomst bij het hotel ervoor om dan maar hey zwembad in te gaan, werden we ook nat. Flink gezwommen en ineens was het droog. Lekker douchen en nu uit eten. Morgen worden we om 6.40 uur afgehaakd en gaan we richting Kanchanaburi en The River Kwai....tot snel!!

Natascha en Jacco

• 18 September 2011 - 18:46

Dave:

Dat klinkt weer goed allemaal!!! :-D Heel herkenbaar ook... HAHA!

Ben erg benieuwd naar de rest van jullie reis maar volgens mij komt dat HELEMAAL goed! Geniet er van allebei! :-)

X

• 19 September 2011 - 08:46

René:

Erg leuk om te zien en horen hoe het daar is. Dat het een heel andere wereld is dan hier wil ik direkt geloven. Harma en Eric hadden vonden dat in China ook al. Mooie foto's !!!

• 19 September 2011 - 19:01

Gonnie:

Dag lieverds,

Oh, wat ziet dat er allemaal prachtig uit. Zo te zien genieten jullie ervan.
    De foto,s zijn mooi. We kijken uit naar de volgende mail.
    Veel liefs van ons.