Safari Bundala NP - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu Safari Bundala NP - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu

Safari Bundala NP

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Jacco en Natascha

21 September 2013 | Sri Lanka, Tissamaharama

Nadat we gisteren weer helemaal zijn bijgekomen en heerlijk hebben gegeten, hebben we vanmorgen wat uitgeslapen tot 0845. Na het ontbijt (dat inmiddels wat begint te vervelen gezien het elke dag hetzelfde is..) hadden we lekker de ochtend vrij, heerlijk bij het zwembad gelegen, een was gedaan (was ook hard nodig na het regenwoud want alles was klam,..) en lekker wat gezond.

Om 1300 uur kwam Jerry ons ophalen om te gaan lunchen. Het was maar liefst 500 meter rijden, dus een auto was hard nodig, hahaha. Iedereen doet alles hier met auto ook al is het om de hoek,.. In het restaurant was het erg druk, vooral Nederlanders en Duitsers. We hebben beiden een pasta besteld, was wel een lekker alternatief na dik 2,5 week rijst. We hebben maar liefst 50 minuten moeten wachten maar gelukkig was het de moeite waard en kwamen we niet in tijdnood voor de safari.

Om 1430 werden we opgehaald in de Jeep om te vertrekken naar Bundala NP. Weer een Jeep voor onszelf, dit keer met zitjes, 3 aan elke zijde en elke stoel was iets hoger als die ervoor zodat iedereen het goed zou zien als je jeep vol zou zitten. Het was ongeveer 30 minuten rijden voordat we bij het park waren maar zo in een Jeep en lekker in het zonnetje was dat geen straf.

Bundala NP staat bekend om zijn vele vogels. Oorspronkelijk zouden we naar Yala NP gaan maar deze is deze maand helaas gesloten door de droogte en het bijvullen van de watertanken. Dit park staat zeker op het lijstje voor als we nog eens terug komen want de kans op het zien van een luipaard hier is erg groot,..

Bundala NP bleek echter een prima alternatief. Het park bestaat uit wetlands (grote vlakken land met water erop en veeeeeel vogels). Vogels hebben we veelvuldig gezien maar ook nog krokodillen, waterbuffels, apen en ja en zelfs 1 olifant!! Jaja, super weer om te zien en toch weer anders als in Minneriya NP.
We hebben dus een geweldige middag gehad, en we konden ook hier er even uit, bij de kust. Wat een plaatje,... Nog onbedorven.. Hopelijk blijft het zo. Ook vertelde Jerry dat bij het inslaan van de tsunami, dit park hier eigenlijk ongeschonden bleef door de natuurlijke hoge zandduinen. Best indrukwekkend als je je realiseert dat je al gauw 30 meter hoog zit en dit de golven heeft gebroken,.. Misschien nog bijzonderder is dat er bijna geen dieren zijn omgekomen, zij waren alle al vertrokken voordat de golf kwam. Zeg maar een zesde zintuig.....

Morgen gaan we verder naar een kleine week strand in 2 verschillende plekken, heerlijk ff bijkomen van dit prachtige eiland en alle indrukken. Ook nemen we morgen afscheid van Jerry en zullen we wanneer we ons verplaatsen een andere chauffeur krijgen. Vanavond drinken we nog een drankje met hem, hij heeft het namelijk prima gedaan en was een meerwaarde tijdens deze reis.

Tot de volgende keer vanaf het strand!

• 21 September 2013 - 23:38

Hylke:

Wat een geweldig avontuur weer ;-) je steekt me helemaal aan! Ben gelijk weer de vakantie in Afrika verder aan het regelen. Kijk er ook zo naar uit!! Maar moet nog 223 dagen wachten dus tot die tijd vermaak ik me met jouw avonturen ;-)