Snorkelen en Royal Treatment - Reisverslag uit Tirtagangga, Indonesië van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu Snorkelen en Royal Treatment - Reisverslag uit Tirtagangga, Indonesië van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu

Snorkelen en Royal Treatment

Door: Jacco

Blijf op de hoogte en volg Jacco en Natascha

31 Maart 2013 | Indonesië, Tirtagangga

De ochtend begon met een snorkelexcursie richting Menjangang eiland, we hadden er veel zin in en zijn inmiddels ervaren snorkelaars geworden. Na de pick up werden we overgezet in houten bootjes, de groep was lekker klein. De eerste duik was in ondiep water, dus echt perfect zich. Helaas helaas, onze speciaal aangeschafte onderwatercamera had nog geen sd kaartje, met de nadruk op kaartje. We dachten dat de gewone sd kaart wel zou passen, stom, dat was niet zo dus geen foto's....maar wel genoten! Na de lekkere lunch aan boord gingen we naar een dieper deel toe. Iets minder vis, maar zeker zo mooi. Gelukkig geen last gehad van haaien..

Bij terugkomst aan het zwembad gelegen, dat was zo mooi. De accommodatie in Permuteran kan ik echt iedereen aanraden. S avonds hebben we het verblijf afgesloten met een diner aan zee, zo mooi! Dar kan daar nog voor schappelijke prijzen.

Volgende ochtend pick up om half 11, een andere chauffeur die gelukkig iets meer Engels sprak. En, hij begreep wat voor sd kaart we nodig hadden en wist ons te droppen bij een ac Milan fotowinkel (alles hing vol met Milan spul) en jawel, een micro sd kaart gescoord! Dank aan deze chauffeur! Een paar uur later kwamen we aan in Tirtagangga, inside the waterpalace. Wat een mooie omgeving, we hadden een upgrade gekregen en wat voor een: the Royal suite. Man, man, wat een luxe kamer. Natascha had om een gratis upgrade gevraagd als 'travel agent' en blijkbaar verwachtte men de voorzitter van America Express of iets dergelijks...s avonds heerlijk gegeten, deze accommodatie heeft een perfecte menukaart.

Volgende dag lekker uitslapen en goed ontbijt gehad. We hebben eerst rondgekeken en een excursie geregeld voor de dag erna, een wandeltocht want het was te warm om op dat moment te gaan. Vervolgens zijn we het waterpalace gaan verkennen en het is echt zo'n plek voor bruidsreportages. Nou, we kwamen ook een bruidspaar tegen en een dag later een filmcrew. Ook van ons samen hebben we mooie foto's laten nemen. Tuinen zijn schitterend met een mengeling van Javaanse, Hollandse en Chinese invloeden. Verder is het er rustig, we hebben gezwommen bij het zwembad en veel gelezen, diner was weer super savonds.

Vanmorgen na het ontbijt stond de gids ons op te wachten, iemand die goed Engels spreekt en zelfs wat Nederlands. We hebben een schitterende wandeling gemaakt door de rijstvelden. Mensen aan het werk, overal groen, echt betoverend. Maar zwaar werk hoor, mag je je handen dichtknijpen met je kantoorbaan in Nederland...en nu? Weblog bijwerken, tassen pakken, zwemmen, nog dineren en morgenvroeg tijd om te gaan! Op naar een klein eilandje voor de kust van Lombok: Gili Trawagan...

Tot snel!

• 31 Maart 2013 - 11:43

Roerl:

He lieve mensen,

Volgens mij hebben we straks dezelfde foto's.
    Waar jullie snorkelen heb ik gedoken. prachtig tussen de koralen en de schildpadden.
    Lekker genieten en ik hoor gauw van jullie.

Groetjes
    Roel

• 31 Maart 2013 - 16:47

Mareze:

Het ziet er allemaal weer prachtig uit!! x