Strand bij Tangalla - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu Strand bij Tangalla - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu

Strand bij Tangalla

Door: Jacco

Blijf op de hoogte en volg Jacco en Natascha

23 September 2013 | Sri Lanka, Tangalla

Zaterdag vertrokken we om 0830 met Jerry voor het laatst naar Tangalla, de rit ging vooral over nieuwe wegen in het zuiden van Sri Lanka. Hier is onlangs ook een nieuwe luchthaven geopend. Binnen twee uur waren we er en hebben afscheid genomen van onze gids/ chauffeur Jerry, hij is bedankt voor een fantastische vakantie!

We kregen een houten cabana op een heuveltje met uitzicht op het strand en de baai, fenomenaal!!! Dit is een van de mooiste plekken die we gezien hebben. Klein strand, huizenhoge golven (grootste ooit voor ons), lekker eten en prachtig uitzicht. Hier is het goed toeven. De zee is zo ruig dat je nauwelijks kunt zwemmen, maar met deze golven ben je uren in het water en komt het kind in je los. Echt hard en hoog, stel je maar de plaatjes van Hawaï voor. Wij hebben meer tijd in zee doorgebracht dan op de bedden. De zon brandt ook lekker, insmeren is belangrijk en vooral in de schaduw blijven. De zonkracht hier is 11, ter vergelijking: Nederland scoort op hete dagen 8....we zijn deze twee dagen goed bijgekleurd en de ondergrond van Trincomalee helpt dan wel!

We hebben twee dagen genoten, in goed gezelschap trouwens van honden om ons heen en apen boven je in de bomen.

Alleen er is toch ff minder nieuws; de camera doet niet meer, een of andere stomme melding. Op internet alles al uitgezocht maar dikke kans dat niet goed gaat komen hier. Iets met de lens is het dus de foto's die jullie nu gaan zien zijn de laatsten. De rest moeten we maar met de mobiel nemen.

Morgen gaan we op weg naar Unawatuna, drie dagen strand! We zijn benieuwd hoe het daar is. De reis gaat nog even door, maar heel langzaam komt het einde in zicht nu.

Tot snel!!

• 24 September 2013 - 22:23

Hylke:

Wat balen van je camera!!! Ik hoop dat je mobiel ook mooie foto's maakt want zonder foto's is het toch minder leuk ;-) Wat een prachtig plekje hebben jullie toch weer gevonden! Wauw wauw wauw!