Onderweg naar Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu Onderweg naar Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Kandy

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Jacco en Natascha

12 September 2013 | Sri Lanka, Kandy

Na gisteren het verslag te hebben getikt zijn we richting het restaurant gegaan, we waren zeer benieuwd naar het diner,....

De tafel stond voor ons klaar op het strand,.... alleen dat al was geweldig maar toen werd er om ons heen allemaal fakkels aangestoken, ja heel romantisch, het zou zo in een huwelijksreis passen. We kregen als eerst een fles wijn, wit, sauvignon blanc uit Chile. En, ja, zelfs ik vond de wijn lekker en heb er maar liefst 1 1/2 glas van gedronken.

Het voorgerecht was een visrollade met wat warme broodjes, heerlijk! Toen kwam er een komkommer garnalen soep, ook heerlijk. Maar toen kwam de klapper,....... KREEFT,... Echt onze ogen vielen er bijna uit, zo lekker zag het eruit. Gegrild met wat kaas erover en groenten erbij, het was echt voortreffelijk! Voor Jacco was het zelfs de 1e keer dat hij kreeft at, hij zat heerlijk te smullen. Je geniet extra lekker in zo'n setting,.. Het dessert was een pudding met nog een gebakje ook weer jammie!! Al met al was het dus met recht een topdiner!! We hebben een bedank mail naar Riksja gestuurd.

Vanmorgen zaten we rond 08:22 weer in de auto op onze vervolgtocht naar Kandy. Het is ongeveer 200 kilometer maar in tegenstelling tot in Nederland, doe je er gemakkelijk zo'n 5 uur over. Onderweg zijn we als 1e gestopt bij een Batik fabriek. Hier maken ze allerlei kleurrijke kleding, zoals blouses, sarongs en kleden. We kregen eerst een rondleiding door de fabriek, interessant want alles wordt handgemaakt. Wel hadden we beiden een hele andere voorstelling bij het woord fabriek,.. Het was gewoon een soort buitenplaats waar ze al dat textiel maakten. We hebben niets gekocht want het was best duur, allemaal vanaf zo'n 40 dollar,...

Hierna volgde de Dambulla Cave, erg indrukwekkend. Een monnikencomplex in een rots. Eerst volgde er weer veel trappen naar boven (120 meter) waarna we aankwamen bij het complex. Hierboven hadden we weer mooi uitzicht en zagen we zelfs Sigiriya rock (30 km verderop) Zoals het hoort deden we onze schoenen uit en gingen we naar binnen. We zagen ontzettend veel Buddha beelden in 1 ruimte van groot tot klein met allerlei verschillende betekenissen. Het belangrijkste beeld was een liggende Buddha, net voor hij het nirwana (hiernamaals) bereikt. De plafonds waren allemaal beschilderd met verschillende Buddha's. Dit hele complex staat op de Unesco Werelderfgoedlijst.

De volgende stop was een soort houtwerkplaats. Hier maakten ze houten meubels, olifanten, maskers, etc. Ook hier kregen we weer een uitleg hoe alles werd gemaakt, inderdaad ook weer met de hand. We hebben hier een klein olifantje meegenomen als souvenir.

Vervolgens zijn we bij een tempel gestopt. Daarna hebben we geluncht en zijn daarna nog een spice garden gaan bezoeken. Interessant, alles wordt biologisch verbouwd. Hele drogist daar waar je die kruiden allemaal voor kan gebruiken. We kregen ook n kleine maar stevige massage met natuurlijke dampo. We hebben nog wat voor tandvleesproblemen, vanille stokjes en een jojoba crème meegenomen.

Hierna zijn we in Kandy aangekomen, onze verblijfplaats de komende 2 nachten. Aangezien we nu in de bergen zitten, hebben we weer regen. Hopelijk is het morgen droog, we hebben een vrije dag maar Jerry had wat tips voor ons, dus haalt ie ons morgen om 1000 uur op. We gaan naar de tempel of the tooth (een van de grootste heiligdommen ter wereld voor boeddhisten), botanische tuin en nog wat Kandy bekijken.

Tot snel!

• 12 September 2013 - 19:03

Janke:

Ziet er allemaal geweldig uit, en jullie genieten er wel van!! veel plezier nog verder

• 12 September 2013 - 22:18

Stephan En Angela:

Heerlijk die kreeft!! En wat een beenspieren zullen jullie hebben na al dat traplopen! We zetten de spinningfiets wel een tandje zwaarder volgende week... Hihi

• 13 September 2013 - 06:12

Christine Hebbrecht:

te laat maar toch een dikke proficiat met jullie jubileum. Ook in Kandy staat er jullie een lekkere lunch te wachten en oh ja de tempel is een echte aanrader. Rond 9u30 is er de ceremonie/ offers brengen; hou jullie fototoestel maar klaar. groetjes christine

• 13 September 2013 - 06:52

Bas & Diana :

Ohh zo'n lunch zou ik ook ooit willen meemaken. Op het strand .... Geweldig!