De onderwaterwereld van Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu De onderwaterwereld van Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu

De onderwaterwereld van Gili Trawangan

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Jacco en Natascha

03 April 2013 | Indonesië, Gili Trawangan

Maandag waren we om 0700 uur klaar om te gaan en onze chauffeur, welke ook de gids was van de rijstveldenexcursie, bracht ons naar Padang Bay waarvan we met een fastboot rond 0930 vertrokken op weg naar Gili Trawangan. Gili Trawangan is het grootste eiland van deze gili's vlak voor de kust van Lombok.
Er is hier geen gemotoriseerd vervoer, alleen paard en wagen. Het heeft wel iets. Zo ga je letterlijk door het zeewater als je aan land gaat met baggage en al! Bij aankomst op het eiland werden we opgewacht door iemand van de accommodatie. Nadat we ons geïnstalleerd hadden in ons appartement zijn we nog n halve middag op t strand geweest. Het is hier zoooooo mooi en erg relaxed en voor n eiland helemaal niet duur. Zodra je t water in gaat, wat heerlijk warm is, lijkt het alsof je in n groot aquarium zwemt, geweldig!

De volgende dag en vandaag hebben we dan ook n snorkelset met flippers gehuurd om zo onze eigen excursie te maken. Dit keer gewapend met onderwatercamera!

T is echt geweldig, we hebben bij elke x dat we gingen zwemmen een schildpad gezien, soms wel 2 of 3. Dit is echt magisch.... We konden ze bijna aanraken en dat allemaal voor ons alleen. Dit is zo' n geweldige ervaring dat het in ieder geval voor mij n absoluut hoogtepunt is van deze reis en dit neemt niemand ons meer af!! We hebben er foto's van gemaakt maar kunnen ze helaas nu niet uploaden maar dit zullen we bij thuiskomst doen.

Morgen verlaten we dit paradijs en gaan we naar onze laatste stop, t drukke Legian in t zuiden. Ooit zullen we zeker terug komen hier want dit is toch wel heel erg gaaf,.....

Tot snel!

• 03 April 2013 - 09:14

Leo Venderbosch:

ja , een paradijs o te zien.. jullie genieten da zien we wel. De kou hier gaat in het weekend hier weg dus als jullie weer terug zijn begint hier de lente. Veel liefs en geniet nog lekker daar

• 03 April 2013 - 12:35

Dana:

Hoi Natasja, wat een mooie eis maken jullie weer. Ziet er zo goed uit dat ik dit ook op mijn verlanglijstje heb gezet .......
    Er staat al zoveel op, maarja we moeten wensen over houden!

Geniet er van!
    Groetjes Diana

• 04 April 2013 - 12:17

Bakker Bart:

ontzettend leuk om jullie verslagen te lezen.
    we worden er haast jaloers van, maar ja verschil moet er zijn hè.
    geniet er nog maar lekker van, wij bakken ze wel bruin in koud nederland.

groetjes BBB, dik en nina