Afsluiting in het volgende Paradijs - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu Afsluiting in het volgende Paradijs - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu

Afsluiting in het volgende Paradijs

Door: Jacco en Natascha

Blijf op de hoogte en volg Jacco en Natascha

12 Oktober 2011 | Thailand, Bangkok

Zaterdagavond gingen we naar Thai Boxing toe, we keken ernaar uit: het is toch echt iets typisch Thais en dat wil je weer kunnen afvinken. We gingen eerst een hapje eten in ons vaste restaurant, Salathai, want het eten is zo goed daar!! Na het hoofdgerecht kwamen plots de twee Engelsen binnenlopen die we die middag hadden gesproken tijdens de excursie naar het National Marine Park, wat een leuke verrassing! We hadden ze laten weten waar we zaten, maar of mensen dan komen opdagen is altijd de vraag..ze zaten in een heel andere plek op het eiland en namen dus de moeite om helemaal onze kant op te komen, top! Dat was wel een biertje waard! We hadden goede plekken aan de bar en perfect zicht. Jemig, dat gaat er hard aan toe zeg! Met die jongens en meiden (ja, vrouwen vechten ook als kemphanen!) moet je geen ruzie hebben. Zoals alle Thai gingen we ook mee in het wedden en we versloegen de Engelsen met 4-1! Helaas viel tijdens een van de laatste gevechten de stroom uit, alweer, en toen was het feest ook direct afgelopen! Dan maar naar huis terug. Toen we bijna bij het resort waren scheurden een scooter luid toeterend langs ons met die 2 Engelsen schreeuwend achterop bij een Thai, hoe ze dat voor elkaar hadden gekregen was ons een raadsel, met 3 man op de scooter terug...soms zitten ze hier zelfs met 4 erop..we gingen moe naar bed.

De volgende dag fris op en de taxishuttel bracht ons naar de haven voor de transfer naar Kho Panghan. Het was erg warm dus de wind aan boord was lekker. Het schip zat stampvol jongeren die op weg waren nar het eiland vanwege de fullmoonparty, misschien heb je er wel eens van gehoord, deze vinden plaats hier op Kho Panghan. De meesten waren al aardig dronken aan boord begin van de middag en dat in de brandende zon...pfff
Bij aankomst bracht een taxi ons over een ongelooflijke hobbelweg naar ons resort Dreamland aan het strand, een rit die je aardig door elkaar schudt, de wegen zijn hier duidelijk minder maar het eiland is prachtig! Heel rustig, veel natuur en erg relaxed. Ons huisje staat op 10 meter van het strand af, zie de foto op mijn Facebook voor het uitzicht vanaf de veranda. We hebben ons geinstalleerd, lekker gezwommen in de warme zee en 's avonds wat gegeten. Er zijn weinig gasten, het eiland gaat in november helemaal ' op slot' want dan begint de moesson hier...

Maandag zijn we wezen scooteren op het eiland, ging erg goed! Alleen we moesten die hobbelweg weer over, toch ging dat met een scooter beter dan met de auto: je kunt alle kuilen en gaten makkelijker ontwijken. Leukste onderweg was dat we bij een park kwamen met olifanten, zij boden ritjes aan maar dat hadden we wel gezien. We maakten een deal dat de olifant ons zou optillen! En dat deden ze, tenminste, het babyolifantje, ook erg sterk hoor! Je kunt je niet voorstellen hoeveel kracht zo'n beest in zijn slurf heeft, geweldig gevoel!! Verder wat geshopt en genoten van de omgeving. Bij terugkomst de scooter afgegeven en direct volgde een uitgebreide inspectie. Er is vaak gedonder hier met verhuur van vervoer, vooral jetski's, niet aan beginnen! Ze zoeken naar schade die jij hebt veroorzaakt en de prijs is enorm hoog daarna. Je wordt flink gepakt, wij hadden vooraf foto's genomen van de scooter en duidelijk laten weten geen gedonder te willen....jammer dat het zo moet, er zijn ook geen verzekeringen af te sluiten. Kosten voor die scooter was een hele dag voor 3 euro of zo..tja.. 's avonds weer lekker eten aan ons strand.

Dinsdag op excursie naar een grote rots midden in zee om te gaan snorkelen. We hadden een leuke grope aan boord: twee gezellige Nederlanders uit Breda en een stel uit Vancouver, altijd bijzonder voor Natas en mij...:-). De meesten gingen duiken maar dat kunnen we niet, toch iets om in het achterhoofd te houden voor de toekomst! Maar het snorkelen was ongelooflijk mooi!!! Je ziet ZOVEEL vissen om je heen, koraalrif en echt allerlei kleuren, soorten en maten. Het was net Finding Nemo..heerlijk gesnorkeld en bij terugkeer met de Twee van Breda nog op het strand wat gedronken en 's avonds super verse vis gegeten van de grill.Hmmmmmm. Paar potjes pool gespeeld en weer een hele mooie dag gehad!!

En vandaag? Vandaag is de laatste dag en dit is de laatste weblog. We doen niet meer zoveel, dwz: zwemmen in zee, zwembad hangen, tassen inpakken, weblog bijwerken, etc. Tis mooi geweest. Thailand was een onvergetelijk avontuur! We hebben zoveel gezien en de mensen zijn zo aardig hier, we gaan vast nog eens terug. We raden het iedereen aan! Morgen reizen we naar de luchthaven van Kho Samui om daar het vliegtuig naar Bangkok te pakken, Enkele uren later vliegen we naar Cairo en vandaar terug naar Amsterdam om vervolgens de trein naar Beilen te pakken. Een hele reis nog, maar het was het meer dan waard!! Iedereen bedankt voor alle leuke reactis op ons log en we hopen dat jullie met plezier hebben gelezen.

Wordt NIET vervolgd! Dit was het!
EINDE

Liefs van Natascha en Jacco