Ontdekking van het Paradijs - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu Ontdekking van het Paradijs - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu

Ontdekking van het Paradijs

Door: Jacco en Natascha

Blijf op de hoogte en volg Jacco en Natascha

08 Oktober 2011 | Thailand, Bangkok

Donderdagmorgen werden we uitgerust wakker in onze luxe kamer. Gordijnen open en direct een tropisch uitzicht. Heerlijk. Het ontbijt was goed, er was keus genoeg! Daarna gingen we een scooter huren om het eiland te bekijken. Kostte ongeveer 7 euro per dag, dat viel dus enorm mee. Alleen, het was zonder verzekering want dat deed niemand! Vooruit dan maar, afsluiten ervan was niet eens mogelijk dus dan maar voorzichtig rijden. Natascha reed en ik zat achterop. De tank was leeg en eerst brandstof zoeken. Nou, er zijn pompstations maar niet in de buurt. Iedereen koopt zijn spul gewoon in losse flessen met een of ander goedje erin en dat wordt overal verkocht. Rijden maar! Wel aan de linkerkant he?

Het eiland is echt zo mooi (zie foto's), natuur is geweldig en overal zijn mooie baaien waar je kunt zwemmen. Het zeewater loop je echt zo in, gewoon lauw is het...de dag vliegt om op zo'n scooter, de afstanden zijn goed te doen maar je stopt best wel vaak. Donderdag hebben we het zuiden van het eiland bekeken, vrijdag het noordelijke deel. Overal zijn mooie plekken maar wij zijn erg content met Lamai Beach, perfect spot.

Zaterdag 8 oktober ging de wekker vroeg voor een keer: half zeven. We gingen op weg naar Nantongh National Marinepark, een groot nationaal park dat bestaat uit diverse eilanden en grote stukken zee. De minivan bracht ons naar de haven waar de speedboat klaar lag. De groep was redelijk groot, wij raakten gezellig in gesprek met twee Engelsen die bij ons voorin zaten. De speedboat maakte flink vaart en dat was een geweldig gevoel. Het weer was wederom prachtig, dik 30 graden, zonnig en blauwe lucht. En ja, terwijl ik dit schrijf komt het nu met enorme bakken tegelijk naar beneden! Het blijft apart die regen hier, geloof bijna elke dag wel gehad....goed, we kwamen aan bij eilanden die eruit zien als een paradijs op aarde: Koh Samui is mooi maar dit sloeg echt alles! Bounty achtige eilanden, overal groen en kristalhelder water. We kregen allen snorkels uitgereikt en gingen te water duikend naar het koraal en echt overal zwommen vissen om ons heen! Zoveel in allerlei kleuren en maten. Na deze zwempartij gingen we een paar plekken bezoeken, oa een meer met smaragdgroen water. Genoeg fotomomenten dus check de foto's zeg ik! Ook hebben we nog een Kayaktocht gemaakt, misschien krijgen we er nog foto's van via de Engelsen...nou deze dag was een van de mooiste van de vakantie. Vanavond gaan we uit, er is hier Thaiboxing, ook iets wat je een keer gezien moet hebben! Morgen reizen we door naar onze laatste bestemming: Ko Phangan.

Wordt vervolgd...

• 08 Oktober 2011 - 15:39

Mareze:

Wat een paradijsje! Bij het zien van de onderwaterfoto's krijg ik zin in Curacao! ;-)
    Nog even lekker genieten en wellicht tot snel?!

x

• 08 Oktober 2011 - 16:08

Watersnood:

het blijft regen..ergste watersnood in 50 jaar in thailand, zegt men op journaal, Bangkok komt ook onder water als het zo doorgaat..merken jullie hiervan?
    Hopenlijk hebben jullie geen last.
    Water gaat van noord naar zuid

groten ouders zeddam

• 09 Oktober 2011 - 11:03

Dave:

Lekker jongens!

Ik krijg ook wel weer zin in een tropisch eilandje! :-) In NL is het regenen ook begonnen... HERFST! :-p Dus, enjoy it while it lasts!!!!! :-D

Veel plezier nog!

X

• 09 Oktober 2011 - 15:06

Michael En Laura:

Zo zeg! Prachtig hoor!
    Lijkt ons helemaal geweldig op zo'n scooter en de stranden natuurlijk ook !!!

Groetjes vanuit een grijs en nat Nijmegen.
    xxx