Selfdrive door Gouden Driehoek deel 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu Selfdrive door Gouden Driehoek deel 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu

Selfdrive door Gouden Driehoek deel 1

Door: Jacco en Natascha

Blijf op de hoogte en volg Jacco en Natascha

01 Oktober 2011 | Thailand, Bangkok

De volgende ochtend stond de man van Hertz om 8.30 uur op ons te wachten. Na wat formaliteiten te hebben afgerond hadden we een Toyota tot onze beschikking. Prima auto, automaat, dus makkelijk rijden. Wel links, dus dat is allemaal even wennen. Na uitcheck en ophalen van de weer schone was en schoenen (die hebben we ook maar eens laten wassen)zijn we eerst richting de tempel gereden van Chiang Mai. Wat Sokhutep. Dit is 1 van de grotere en belangrijke tempels in Noord Thailand en gelegen op een berg. Het was best nog even een eindje rijden maar eenmaal daar echt wel de moeite waard. Wat een pracht en paal weer. Het verhaal gaat dat op de plek waar de gouden tempel staat een olifant is neergestreken om te sterven en aangezien de olifant het heilige dier van Thailand is hebben de de zogenaamde Chedi hier precies op die plek gebouwd.

Na enige tijd rondgedwaald te hebben begon het te regenen en zijn we teruggegaan. Jacco heeft de auto in de stromende regen opgehaald en we zijn toen doorgereden naar de dierentuin (tip van de meneer van Khiri). De Chiang Mai zoo is echt ontzettend groot en heeft veel van de dieren die bij ons ook in de dierentuin staan, echter zijn er wel degelijk een paar wezenlijke verschillen, te weten:

*) Alle dieren lopen in een vrij, natuurlijk nagebootste habitat
* Je kan hier echt up & close met de dieren komen aangezien je bijna alle dieren zelf kan voeren (moet je wel eerst een mandje met eten kopen)
* Er zijn dieren in deze zoo uit de gehele wereld, dus ook bijzondere zoals de wiite leeuw, de siberische tijger en de panda beer.

Wij zijn eerst begonnen in het aquarium, welke de grootste onderwatertunnels van de wereld heeft. Je loopt van de ene onderwaterwereld (bv. great ocean) in de andere (bv. rivieren). Echt geweldig om te zien en best bijzondere vissen gezien. Na het aquarium zijn we naar de Panda beren gegaan (naast het aquarium eigenlijk voor ons de reden om hier naar toe te gaan). Echt GEWELDIG!!

Beiden hadden we nog nooit panda beren gezien en de meeste van deze beren leven toch in gevangenschap dus we vermoeden niet deze ooit in het wild te zien. Toch is er uitbreiding in de Panda beren, zo lazen we en dat is natuurlijk fantastisch nieuws! In dit panda beren vertrek leefden 3 panda beren. Mama, papa en cub lief, die door kunstmatige inseminatie te wereld is gekomen, zo ongeveer 2 a 3 jaar geleden. We kwamen eerst bij zoonlief, die lag alleen te pitten maar alleen het aangezicht al was super. Vervolgens maar door naar mam & pap, ook zij sliepen, maar gelukkig kwamen we net op het juiste moment, aangezien ze net werden gevoerd. De meneer van de Zoo legde houtjes, bladeren van de bamboe neer, wat fruit en stukjes wortels. Daarna vertrok ie weer en kwam de panda weer terug. Nou, dat was echt een beleving om zo de beren te zien eten. Gewoon relaxed, zoals wij relaxed op een tuinstoel zitten, te genieten van hun maaltijd. Echt top, top, top! Na enorm van dit schouwspel te hebben genoten zijn we maar eens in de auto gestapt op weg naar onze overnachtingsplaats. De weg was niet moeilijk en zo rond 18.30 arriveerden we bij Marisa Resort. Een mooi resort, gelegen midden in de natuur. Weer waren we de enigen op het resort :-)We hebben er heerlijk gegeten en zijn daarna lekker naar ons huisje gegaan en hebben daar lekker nog wat gerelaxt en zijn daarna heerlijk in slaap gevallen.

Vanochten zaten we om 9.30 uur aan het ontbijt en zijn zo rond 10-en weer doorgegaan. Het eerste stuk vanmorgen was erg bergachtig en veel kronkelige wegen maar echt met fantastische vergezichten. We hebben vandaag ontzettend mooi weer en de blauwe lucht zo boven dit landschap doet natuurlijk ook al heel anders aan dan als t grauw en grijs is. We zijn dan ook een paar keer onderweg gestopt om te genieten van het uitzicht. Het rijden gaat hier trouwens prima, helemaal niet druk op de weg en het is heerlijk relaxed. Na deze bergetappe vervolgde de weg in een wat normalere weg en kwamen we langs een aantal checkpoints. Deze staan hier omdat we ontzettend dicht bij de grens van Birma rijden en ze controleren wie daar langs komen. (we vermoeden ook controle op cocaine dealers, vluchtelingen, etc)

We kwamen nu bij de Mae Kok River en hebben hier geluncht. Heerlijk rustig ook weer en geweldig uitzicht.

Na lunch zijn we doorgereden naar Ban Yapa, het dorp waar de Tree Hill tribes leven, waaronder de Long Neck en Long Ear. Na de afslag genomen te hebben zijn we een heuvel opgereden en na 300 meter kweamen de eerste souvenirschops al. Het dorp doet wel wat toeristisch aan maar is wel de moeite waard om te bezoeken. Deze stammen zul je elders niet zo snel aantreffen. Zie foto's voor een impressie van deze volkeren)

Na dit bezoek hebben we nog een stop gemaakt op de markt van Santikhiri, een wat meer Chinees achtig dorp. Je kon op deze markt namelijk allerlei soorten thee proeven en kopen. We hebben 2 smaken meegenomen. Vlak na deze stop kwamen we al weer aan bij dit verblijf. Ook een beetje Chinees achtig maar wel een kamer met super uitzicht! We zullen hier vanavond ook wel weer ergens prima kunnen eten en dan vervolgen we morgen onze weg naar de echte gouden driehoek, of terwijl het 3 landen punt. Ben benieuwd!

Wordt vervolgd!

• 04 Oktober 2011 - 15:35

Ria/leo Venderbosch:

relaxed..dat woord kom ik in elk verslag een keer tegen en dat is echt dus vakantie..ja de reis ziet er geweldig uit en heel goed gepland van jullie...
    hier net de 10 prachtige 25 graden dagen achter de rug en nu op naar de herfst..geniet ervan en we lezen het nieuwe verslag graag
    liefs van jullie ouders