Bijkomen op Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu Bijkomen op Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jacco en Natascha - WaarBenJij.nu

Bijkomen op Phuket

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Jacco en Natascha

23 Februari 2014 | Thailand, Phuket

Zo! We zijn er! Nadat we donderdag in Düsseldorf waren aangekomen konden we vrij snel daarna al inchecken zodat we van onze rugzakken verlost waren. Daarna, voor luchthaven begrippen, prima gegeten en daarna door de douane. Eenmaal aan boord ging alles soepel, ook de overstap op Abu Dhabi was deze keer ruim voldoende.

Op Phuket aangekomen stond daar weer iemand klaar om ons op te halen en naar het hotel te brengen. Het was n uur rijden en eindelijk waren we op plek van bestemming.. Gelukkig is het hier 6 uur later en was het rond 1830 dat we helemaal geïnstalleerd waren in de kamer. We zijn daarbinnen vlakbij het hotel nog wat gaan eten en daarna toch gaan slapen want we hadden beiden maximaal 4 uur geslapen en waren toch wel moe.

Het hotel is prima, lekker ruim met mooi zwembad en zeer centraal. De volgende ochtend waren we om 0600 uur weer wakker (toch n kleine jetlag) en zijn maar opgestaan en naar het ontbijt gelopen. We hadden zo wel n lekkere lange vakantiedag. We hebben de dag verder gebruikt om hier de omgeving wat te verkennen, het strand te vinden en wat shopping (oa. Een excursie voor vandaag geboekt) gedaan. Verder hebben we nog heerlijk aan het zwembad gelegen om zo nog verder te ontspannen en te relaxen.

Phuket is een erg groot eiland en ook erg toeristisch op bepaalde plekken. Het leuke van deze eilandhopreis is dat we dan straks waarschijnlijk wel het verschil zullen merken. Momenteel zitten er hier veel Russen en die zijn niet altijd even leuk,.. Maar gelukkig hebben wij er nog geen last van.

Vanmorgen weer om 0600 uur op! Excursie naar de Similan eilanden! Hier ligt het National Marine Reserve, oftewel een Nationaal park in het water. Eerst gingen we zo'n 1 1/2 uur met een minibus naar het vaste land en daarna ook nog 1 1/2 uur met een speedboot. Similan Island bestaat uit 9 eilanden die allemaal boven elkaar liggen en zowel de eilanden als het water erom heen zijn beschermd en zwemmen er dus veel mooie vissen en is er ook koraal te zien. Ook komen er in dit gebied schildpadden voor (waarvan ik er 1 gezien heb, yeaaaahhh) we hebben bij 2 eilanden gesnorkeld en op 2 eilanden gerelaxed. Het was echt fantastisch! Super blauw water en kraakhelder en geweldige stranden. Het was wel wat aan de drukke kant, we merken dat we nu in het hoogseizoen zitten (voor ons de 1e keer) maar wat een superdag!!

Omstreeks 1900 uur waren we weer terug op de hotel kamer. We hebben nog heerlijk gegeten en nog wat in de bar gezeten en daarna vermoeid terug naar het hotel. Tas ingepakt want morgen begint onze reis echt en gaan we naar het 1e eiland: Koh Racha.

• 23 Februari 2014 - 17:56

Diana Vollmuller:

Het klinkt allemaal weer geweldig! Ik mis nog een foto ..... Maar die zullen vast komen. Geniet van jullie vakantie dan genieten wij lezers op afstand ook weer.

Groetjes Diana

• 23 Februari 2014 - 18:00

Hylke Walters:

Jaaaaaaa eindelijk het eerste verslag. Wat fijn om te horen dat jullie het zo super naar je zin hebben!!! Lekker doorgenieten!!!

• 24 Februari 2014 - 11:05

Asha:

Hoi,
    Het klinkt allemaal weer erg leuk ! Veel plezier en ik blijf jullie volgen !
    Groetjes Asha

• 01 Maart 2014 - 17:17

Vanessa:

Lieve Jacco & Natasch,

Ongelooflijk, wat mooi! & wat een groot zwembad..
    indrukwekkende excursie lijkt me.
    ziet er heerlijk uit, geniet ervan!
    Hier is het grijs, grauw en af en toe gelukkig zonnig.

kijk uit naar het volgende verslag!

Vanessa